Młodzi projektanci wiedzą jak zwrócić uwagę na swoją twórczość.
Liczy się koncept, odwaga i dobra realizacja – właśnie to może być
sposób, by z impetem trafić do świata wielkiej mody... z ulicy. Dosłownie.
Projektanci z firmy I.Con pokaz swojej kolekcji postanowili zorganizować
na ulicach Krakowa. Dziewięć modelek zaprezentowało stroje na
krakowskim rynku. Nie była potrzebna specjalna scenografia –
klimatyczna, dobrze rozpoznawalna krakowska architektura była doskonałym
tłem dla modowych propozycji I.Con. Modelki weszły na rynek,
zaprezentowały stroje na zaaranżowanym z czerwonego dywanu wybiegu, po
czym udały się na przystanek i wsiadły do jednego z miejskich autobusów.
Wszystko ku zaskoczeniu i radości mieszkańców Krakowa i turystów,
którzy byli świadkami tego wydarzenia. Ważnego, bo był to pierwszy w
Polsce modowy flash mob.
Nazwa I.Con powstała od inspiracji, jaką dla marki stanowią ikony filmu,
muzyki i sztuki. Projektanci tworzą klasyczne stroje, które można
jednak nosić w wielu – często odważnych i nowatorskich – wariantach. Ten
sposób myślenia ilustruje również wybór sposobu promocji –
ekstrawagancki pomysł w klasycznym miejscu.
Idea flash mobów narodziła się w Nowym Jorku. Zabawa polega na tym, by
zorganizowana grupa osób, skrzyknięta za pomocą mediów
społecznościowych, komunikatorów lub sms-ów zgromadziła się w umówionym
wcześniej miejscu, by zrobić coś nietypowego i zaskakującego.
Nowojorczycy oddawali pokłony pluszowemu dinozaurowi w jednym ze sklepów
z zabawkami, a podczas uznawanego z jeden z pierwszych polskich flash
mobów zachwalano smak bułek z serem.
Specjaliści od marketingu w zabawie szybko odnaleźli biznesowy potencjał, dlatego flash mobowe akcję podejmowało wiele marek. Ten sposób prezentowania swoich dokonań docenili również projektanci mody. Jeden z bardziej popularnych fashion flash mobów zorganizowała dwa lata temu w San Francisco marka H&M, która w ten sposób promowała swoją dziecięcą kolekcję ubrań. Pięćdziesięcioro pięcioro dzieci tańczyło i bawiło się na Union Square przed sklepem sieciówki – wszystkie oczywiście ubrane w kolekcje szwedzkiej marki. Podobne akcje organizuje się również podczas fashion weeków w dużych miastach.
(nmk/pho)http://kobieta.wp.pl
Specjaliści od marketingu w zabawie szybko odnaleźli biznesowy potencjał, dlatego flash mobowe akcję podejmowało wiele marek. Ten sposób prezentowania swoich dokonań docenili również projektanci mody. Jeden z bardziej popularnych fashion flash mobów zorganizowała dwa lata temu w San Francisco marka H&M, która w ten sposób promowała swoją dziecięcą kolekcję ubrań. Pięćdziesięcioro pięcioro dzieci tańczyło i bawiło się na Union Square przed sklepem sieciówki – wszystkie oczywiście ubrane w kolekcje szwedzkiej marki. Podobne akcje organizuje się również podczas fashion weeków w dużych miastach.
(nmk/pho)http://kobieta.wp.pl